pühapäev, 21. jaanuar 2018

MANGOLD TULI PRILLITOOSIST


Kuidas satuvad taimed minu aeda?
Aus vastus on, et jumala suvalt. 
Vahel on see ratsionaalse kaalutluse tagajärg, 
rohkem aga tõmme-soov-unistus 
või vaatanmissaab käitumine.
..... või vaatan Prillitoosi ;)

Abikaasa naerab ammu, et naine hakkab vanaks jääma. 
Aga sellest ajast, kui saatejuhiks on Reet Linna, 
ma tõsiselt naudin seda.
Selles on elukogenud  nooruslikku elurõõmu,  
mitte et oleme sent võlgu surmale.

Kord räägiti seal lehtpeedist ehk mangoldist, 
et kasulik ja kasvab hästi, 
muidugi oli mul seda kohe vaja.

Nüüd on see juba paar aastat mu köögiviljaaia kliendiks.

Pildil on sellest tehtud lehttaignal lahtine pirukas.
Korralik kogus lehtpeeti on koos küüslaugu, või, sibula ja soola-pipraga pannil ära hautatud. 
Taignale laotatud koos feta-juustu ja oliividega.
Ahju ja voilaa, nautlema.

Lauakaunistuseks on hurmavalt lõhnava pannkoogipuu lehed ja samovaris kasvab taim,
 mille nime ma ei mäleta.
See viimane on nii minulik ;)




Kahjuks naudin ainult mina (ja minu kõduussikesed) mangolit.
Kassid käivad vaid suurte lehtede all putukaid taga ajamas
ja ülejäänud pereliikmed on veendumusel, 
et nemad silo ei söö.
Aga kui laskuda statistikasse, siis mina olen oma ussikestega ikkagi ülekaalus ;)


Poodides on seemned juba müügil. 
Nii, et hop-hop mangoldit ostma.
Maitselt meeldib mulle rohkem roheline, 
kui punane variant, 
aga aialapi kaunistamiseks on just punased ägedad.

1 kommentaar:

  1. Mul oli kord selline kirju seemnepakk, punased, kollased ja rohelised varred, ilus oli aga kahjuks ei söö ma ise ka eriti silo :D Ilu pärast võiks peenratäiteks küll külvata jälle.

    VastaKustuta